sell/buy vintage items...dont hesitate to call/sms..

...please click label *available to view an available item

Tuesday, March 19, 2013

aku dan vintage rayban ( B&L )

semenjak dua menjak ni..aku dah mula bergiat cergas dan aktif dengan barang vintage yang lain seperti rayban dan pen..kalau sebelum tumpuan aku lebih kepada jam..kali ni dah bertambah..tinggal batu pertama ja yang aku belum gila lagi..hohoho..itupun nilam delima dan zamrud aku dah terbeli jugak..hoohoh..

sebelum ni aku minat jugak tapi malas nak layan sebab aku ni rabun..jadi macam takut kang pakai rayban kang terus langgar tiang ka macam mana ka..rupanya itu yang hebat dekat teknologi rayban ni..aku tak hadapi masalah penin kepala bila pakai rayban..dan dua lense rayban yang aku paling minat pakai ( sebab aku pakai dari pagi sampai xdak effect langsung dekat mata aku..kot2 nak berair ka..penin ka ) ialah changeble dan cromax..



ini di pasar penaga..rayban leather changeble burgundy lense..ni dah aku jual kat ropewalk..dok sempoi pakai..ada pulak peniaga kat situ ( member la jugak ) mintak nak beli..adey..aku ni lemah sikit kalau member mintak beli ni..jual lah..sayang jugak sbb rare..kulit berwarna merah/pink tu..aku jual jugak sbb kes lense ada calar ja..kalau x calar..humppp..xmo jual







ini di locken..bersama kawan2 dari kuala lumpur..rayban flying colour-green with changeble brown lense..ini antara model yang rare sebab frame dibalut dengan kaler hijau..ini pun jual kat ropewalk la jugak..jebon betul..kawan2 la jugak yang mintak







ini masa honemoon di langkawi.rayban arista gold..b15 lense..rupanya bila pakai ni lama2..aku ada rasa penin sikit..adooo..ini pun dah jual jugak..







ini antara lense yang aku minat jugak..ambermatic..juga dikategorikan sebagai rare sebab boleh pakai pada sebarang waktu/musim dan cuaca..wahhh..hebat kan...ini masih ada dengan aku..hohooh..la ni dok melaram dengan rayban ni la







ini adalah kacukan ( sendri punya modify ) antara teknologi jerman dan usa..rayban wayfarer telah dikacukkan dengan lense carl zeiss umbramatic..bila pakai..perghhhhhhhh...aku pakai malam..bila drive..perghhhhhhhhh...potong cahaya lampu kereta kat depan tuh..mmg marvellous lah..carl zeiss kan sekarang banyak digunakan dalam lense kamera..dulu handset nokia yang N series sure akan dibekalkan dengan kamera lense carl zeiss..so mmg banyak la nokia N series yang aku pakai N80,N85,N70,N72 ka N73 tah..lupa dah..dan lain2 lagi..sebab aku ni gilakan carl zeiss dari dulu lagi..tup2 bila tahu ada rupanya lense untuk spek mata..terus jadi teruja







ini bagi aku rayban wajib dipakai ketika drive..lagi2 kalau hujan..dah memang pun dicipta untuk driving series( begitulah yang tertera pada casingnya )..kenapa aku cakap macam tu..aku ni dulu minat dengan kereta2 dari jepun..mcm honda dan mitsubishi..jadi abehlah duit aku masa zaman muda2 dulu dihabiskan dengan berhias keta..habis pelusuk kedai potong..kedai half cut aku redah cari brg yang sempoi dari jepun dengan harga murah..dan antara yang aku dok cari sangat ialah cermin chromax la..mmg best..sebab bila pasang cermin chromax..dah x payah dah buang duit nak pasang tinted apa bagai..dah seb duit..mmg potong haba..kaler pun brown..mmg cantik..jadi bila aku mula bermain rayban ni..tup2 dapat tau rupanya rayban ada mengeluarkan spek yang berlensakan chromax..hah apalagi..mencanak la cari..tapi rupanya harga dia..mak oiiii..bayangkan rayban chromax dah sama harga dengan 6 keping cermin kereta chromax kedai potong..aiyoooo..
bercakap pasal chromax..aku ada pengalaman best yang aku nak kongsi..masa aku gi kelantan dengan member nama bob untuk niaga (jam)..masa otw nak balik ke penang..masa tu dah 1pagi..cuaca gelap..hujan renyai2..berkabus pulak tu..pakai fog lamp pun x membantu sangat..kereta berderet mengikut belakang lori..heran apsal x potong ja lori tu...apalagi..aku mengarahkan bob selaku driver untuk potong semua supaya kami duduk depan sekali..owh terus potong..rupanya bila dah potong lori tu..terus pandangan jadi gelap..gelabah terus..patut la semua kereta berderet2 mengikut belakang lori tu..sebabnya lori tu tah ada berapa lampu spotlight tah..aku cuba bagi cadangan untuk kami berdua pakai chromax..subhanallah....terus lancar perjalanan kami..habis potong kabus/hujan..memang superbbbbb

1 comment: