sell/buy vintage items...dont hesitate to call/sms..

...please click label *available to view an available item

Tuesday, August 6, 2013

stok bulan 8

kali ni kerap pulak stok sampai..3 bulan berturut2 stok baru sampai dalam kuantiti yang banyak..stok aku ni dari egypt..mostly la..kekadang tu ada jugak dari malaysia sendiri..

bila stok sampai..kena la ambil di klia..kemudian balik nak jual..sebahagiannya diberi kepada broker ipoh,penang dan kedah untuk dijual..tak larat weh kami berdua ( aku ngan partner ) nak pusing serata alam menjual sendiri..

sbb tu kami jarang sangat berjumpa sorang customer untuk satu sesi perjumpaan..selalunya kami travel..sewa hotel..susun barang atas meja atau katil..customer datang dan beli ( macam adi marto dari indonesia dan mamat pakistan tu buat kat penang )..itu lebih mudah dan menjimatkan masa..barang banyak..kadang2 nak usung sana sini risiko jugak..

satu lagi cara..kami set satu tempat perjumpaan..then semua customer turun situ..sebagai contoh..kubang semang di penang..rumah abg karim di kedah..kedai makan dataran di jeli..kedai lan bundle di ketereh dll..
paling mudah..passing kat broker ( kedah - kg berjaya ; ipoh - locken ; penang - ropewalk )..kami rilex kat hotel..tengahari kol.." hello..macam mana jualan?..ok ka?..satgi kami pi amik duit "..

sedikit sangat jumpa customer one by one ni..kecuali loyal customer mcm chan ropewalk, paklong kubang semang, karim alor setar, ong penang, ui sungai petani dll

kenapa aku cerita semua ni?..sbb ada customer marah2 sbb aku xdak masa nak layan mereka..cakap service aku totally out..adoii..mintak maaf ya..aku ni jenis tidur x ingat dunia..kalau bom meletup sebelah muka pun silap2 x sedar lagi..hahahha..jadi kalau kol x angkat tu..mesej x berbalas tu jgn putus asa ya..

kami sampai klia dari jam 7.30 malam lagi..maknanya berbuka puasa di klia la..murah sangat..nasi lemak baru rm12...puiiii







jam 10.30 malam...x sampai2 lagi..muka masing2 dah busan







jam 11.30 malam..x sampai lagi...adui..dah nak rebah dah aku ni...







akhirnya jam doplas tengah malam baru sampai..aduiii..penatnya menunggu..x banyak seperti stok bulan 7..aku susun siap2 atas katil..set masa..nak tgk jam mana yg ok..mana yg tak ok..

No comments:

Post a Comment