sell/buy vintage items...dont hesitate to call/sms..

...please click label *available to view an available item

Wednesday, February 27, 2013

sold - astromatic

ISNIN 18/2/2013

SOLD TO MR SOLAHUDDIN FROM JOHORE 2/3/2013


aku pakai jam ni pada hari isnin..kebetulan ada lawatan nazir kat sekolah..seminggu lak tu..xpa..biarkan..ya..jam ni sungguh selesa dipakai..saiz pun besar ( untuk tangan aku la )..tali jam lembut..heheh..buat sendri tu dari beg kulit...sebut pasal tali..x sangka pulak ada orang yang berminat dengan hasil kerja yg x berseni ni..hehhehe..x terfikir pun sebenarnya untuk mengkomersialkan..sebab tak tau nak letak harga berapa..ok..test masa selama sehari rupanya wowowowo...best..masa cun..menepati masa..aku gambarkan dengan perkataan AMAT BAIK







ni jamnya setelah dizoom..nama x penah dengar..astromatic..lambang scorpion lagi tu...apa yg uniknya bagi jam ni ada 3 tingkap pada jam 3,6 dan 9..yang bertulis luck..business..love..dan dekat tingkap tu pulak ada 3 kaler sebenarnya.hijau merah dan putih..apa yang aku paham..HIJAU bermaksud OK..MERAH bermaksud KO..putih bermaksud NEUTRAL..aku rasa la kan..contoh..katakan jam 10 pagi..tingkap luck kaler merah..maknanya jam 10pagi xdak luck kot..hahahha..swiss made..dial bersih..casing berkilat..hampir tiada calar langsung..saiz 40mm x 40mm 







ini casingnya..ada patented tu lagi







ini enjinnya..enjin yang simple..namun begitu automatic..24 jewels lagi..bertindak cemerlang..







ehehe..iklan sebentar..nampak x alat yg melekat dekat caseback jam astromatic ni..haaa..tu alat buka casing belakang..dengan cara ini..jam x bercalar kalau dibuka dengan alatnya yang besi tu...bila main jam..otak kena ligat..kena cerdik..aplikasi barang yang ada di depan mata..aku guna pelekat yg hold sabun kat bilik air tu..hohohoh..hampir semua jam aku boleh buka termasuk rolex tau...tapi kalau caseback tu dikunci dengan terlalu kuat dan ketat..alat aku xleh buka..
untuk dijual dengan harga rm200 sahaja..(jam tau..bukan jual alat tu)





No comments:

Post a Comment